Anuluesi i shtatë i Islamit
Magjia (Sihri)
Në aspektin gjuhësorë: D.t.th. një gjë, shkaku i së cilës është i
fshehur, e kjo quhet magji (sihr), dhe pikërisht për këtë shkak
agimi (sehar) quhet fundi i natës, pasi që është i fshehur.
Në aspektin terminologjik: Nuk ka ndonjë definicionpreciz për
magjinë, për shkak të ndarjeve të tij të shumta, për këtë shkak
ka nevoj çdo ndarje (lloj) për një definicion të veçantë, por është
një definicion i pranuar me kuptim të përgjithshëm, dhe ai është
"Emër i përgjithshëm për disa gjëra të veçanta që përmbajnë
mashtrime (hile), dhe gjëra të fshehta të ndaluara (haram)."
Një mesele: Në cilin rast konsiderohet magjia si anulues?
Kur të njoftohemi me ndarjet dhe llojet e tij, atëherë qartësohet
se cilat lloje (të magjive) janë anuluese, sepse nuk janë të gjitha
llojet anuluese, ndërsa llojet e tij janë:
1. Magjia e yshtjeve, namatisjeve dhe hajmalive, dhe definicioni
terminologjik i këtij lloji është: Yshtje dhe namatisje të cilat e
ndajnë burrin nga gruaja e tij me lejen e Allahut. Ky është
definicioni i Ibn Kudamës për këtë lloj, dhe ky lloj është anulues
sepse, aty ka kërkim të ndihmës nga djajtë (shejtanët) dhe ka
gjëra tjera që konsiderohen shirk i madh (nga Kur’ani dhe
Sunneti), dhe prej shembujve të këtij lloji është ajo që quhet
(sarf), ku e largon njeriun nga dashuria ndaj ndonjë gruaje apo
vendi, dhe poashtu (atf) që e bën të don diç nga ajo që ka urryer
më herët, pra është e kundërta e sarfit. Poashtu ka magji të
parafytyruar (iluzionare), që nënkupton, ta bëj syrin që të shoh
iluzione që nuk kanë të bëjnë fare me realitetin, sikurse shembulli
i atij që e sheh shkopin sikur gjarpër, dhe kjo është sikurse
magjia e magjistarëve të Faraonit. Thotë Allahu i Madhëruar; "Kur
ja, atij iu duk se nga ajo magji e tyre litarët dhe shkopinjtë
lëviznin (si gjarpërinj)." [Taha, 66], prej saj konsiderohen
poashtu ato gjëra që quhen në kohën tonë si lojra akrobatike apo
lojra të cirkut që magjistari, ku magjistari ia pret kokën ndonjë
njeriu, pastaj ia kthen në vend përsëri, apo kur e bën ibrikun vet,
të sillet rreth njerëzve, apo të hyjë nga vrima e derës apo ta haj
gjarpërin, apo ta shtyen veturën me flokët e tij dhe gjëra të
ngjajshme me këto, këto gjëra janë nga lloji i magjisë që është
anulues, dhe definiconi i këtij lloji është; "Të bëj gjëra që nuk
ekzistojnë, dhe që nuk janë në fuqinë e njeriut". Ndërsa sa i
përket gjërave që janë brenda fuqisë së disa njerëzve, të cilëve
Allahu u ka dhënë fuqi trupore, si p.sh. ta lakoj hekurin.. kjo nuk
hyn këtu, ndërsa fluturimi dhe ecja në qiell është nga magjia
iluzionare.
2. Magjia e ilaçeve dhe medikamenteve; medikamente komplekse
të cilat kanë ndikim në trurin e njeriut, që shkaktojnë iluzione dhe
parafytyrime, tek ky lloj ka polemikë ne mesin e dijetarëve për
dispozitën e saj.
Mendimi i parë: Ky është mendimi i medh'hebit Shaf’i të cilët
thonë se kjo lloj magjie nuk është kufër dhe vepruesi i saj nuk
është kafir, porse kjo u konsiderua prej këtyre dijetarëve
padrejtësi dhe sulmim ndaj të tjerëve ose çrregullim në tokë, dhe
thanë se nuk ka këtu lidhje me shejtanët, ky pra është një
transmetim nga medh'hebi Shaf’i.
Mendimi i dytë: Kjo vepër konsiderohej kufër, sepse sipas tyre
hyn në definicionin e magjisë i cili është "Përdorimi i gjërave të
fshehta dhe të pazakonta për ndryshimin e mendjeve të njerëzve
dhe sjelljeve të tyre", dhe argumentuan përgjithësisht me
argumentet e magjisë, si p.sh. me Fjalën e Allahut, "E ndoqën atë
që e thonin djajt deri tek ajeti ua mësonin njerëzve magjinë"
[Bekare, 102] dhe me Fjalën e Allahut "E besojnë xhibtin dhe
tagutin" [Nisa, 51], xhibti është magjia, si dhe me hadithin e Ebu
Hurrejrës "Largojuni shtatë veprave shkatërruese" [në Sahih].
Ndërsa thotë Shejh Sulejman ibn Abdullah në librin e tij ["Tejsir
elAziz elHamid", fq. 335] në kapitullin e magjisë, pasi që e ceki
mospajtimin e dijetarëve, tha, "Ai i cili nuk e bën tekfirë, kjo
është për shkak se mendon se kjo gjë arrihet pa bërë shirk,
mirëpo nuk është ashtu, madje nuk mund të bëhet ndonjë magji
që është e lidhur me shejtanët vetëm se me shirk (në Allahun)
dhe adhurimin e idhujve dhe yjeve...” deri tek fjala e tij, “dhe se
magjia e medikamenteve me tymosje dhe të ngjajshme, nuk
është magji porse është e ndaluar për shkak të dëmit të saj, dhe
vepruesi i saj qortohet me qortim të madh”, pra ajo që ka pasur
për qëllim autori (dmth Muhamed ibn Abdulvehabi) është lloji i
parë, ndërsa sa i përket llojit të dytë, për shkak të ekzistencës së
polemikës, ky lloj është anulues tek ata që e konsiderojnë kufër,
dhe nuk është anulues sipas mendimit të dytë, derisa t’i ngritet
atij argumenti, për shkak të polemikës. Sa i përket çështjes se ku
ka polemikë, arsyetohet me injorancë, ndërsa aty ku ka Ixhma
nuk arsyetohet me injorancë, kjo vlen vetëm për rastin nëse
jeton në mesin e muslimanëve.
Autori e ka ndarë magjinë në dy lloje:
1. Magji me vepër,
2. Magji me besim.
Lloji i parë:
Thotë, kush e vepron atë magjinë në të cilën ka sarf
dhe atf ka bërë kufër, dhe ai bën kufër me këtë vepër pa e
shikuar besimin e tij, madje edhe nëse thotë që unë e urrejë
magjinë dhe nuk e shoh të lejuar, por e kam bërë për shkak të
dunjasë dhe fitimit.
Lloji i dytë: Që është i lidhur me besimin, dhe vazhdon autori dhe
thotë; "apo është i kënaqur me atë", fjala "apo" d.t.th. se ky
është lloj tjetër, pra kush kënaqët me magjinë edhe nëse nuk e
vepron atë ka bërë kufër.
Një mesele: Autori foli për magjinë dhe heshti për magjistarin,
pse?
Dispozita e tij kuptohet nga ana e provës përfshirëse, pasi
që magjistari i cili e vepron llojin e parë është kafir me Ixhma dhe
i është anuluar Islami i tij, ndërsa magjistari i cili vepron magjinë
e llojit të dytë, mospajtimi rreth tij është sikur mospajtimi rreth
këtij lloji të magjisë, disa prej tyre e kanë bërë tekfir ndërsa disa
të tjerë kanë thënë se është kufër i vogël (kufër dune kufër).
Një mesele: Kur konsiderohet shërim me magji?
Ka shtjellim
dhe detajizim:
1. Kush shkon tek magjistarët dhe beson në sinqeritetin e tyre,
dhe se ata e dinë të fshehtën, ai është kafir dhe i është anuluar
Islami i tij, për shkak të hadithit "Kush shkon tek një parashikues
dhe i beson në atë që thotë, ai ka bërë kufër ndaj asaj që i është
zbritur Muhamedit alejhisselatu ue selam" [E transmeton Ebu
Davudi].
2. Nuk i beson atij por shkon tek ai për shkak të ilaçit, mirëpo
megjithatë ai e vepron atë që kërkohet nga magjistari, sikurse
është therrja për xhindët, apo therrja me emrin e dikujt tjetër
pos Allahut, apo çkado qoftë prej veprave që i kënaq shejtanët, ai
veprim në vete është kufër dhe konsiderohet anulues i Islamit.
3. Shkon tek ai për shkak të ilaçit, nuk i beson atij dhe as nuk i
vepron veprat e kufrit, porse e bënë këtë gjest për shkak të
patjetueshmërisë (eddarura), pra që të lirohet nga sëmundja e
tij, për këtë gjë ka polemika në mesin e dijetarëve;
a. Hanbelitë e lejojnë këtë gjë, nga aspekti i patjetueshmërisë,
me kusht që të mos i besoj atij dhe të mos vepron vepra të kufrit.
b. Nuk lejohet, pasi që argumentet tregojnë se nuk lejohet kjo
gjë, dhe nuk lejohet të vizitohet parashikuesi, sikurse thuhet në
hadith, "Kush shkon tek parashikuesi...", dhe poashtu hadithi i
Ebu Hurrejrës "Largojuni shtatë veprave shkatërruese", ndërsa
me largim nënkupton, që ti të jesh në një skaj, e ata
(magjistarët) në skajin tjetër.
Mendimi i saktë është mendimi i dytë.. ndërsa mendimi i parë
është shumë i dobët, çfarë dobie ka nëse shërohet trupi i njeriut
me magji ndërsa sëmuret besimi i tij, mirëpo ky lloj nuk
konsiderohet anulues në vete për shkak të polemikës, dhe
arsyetohet me injorancën e tij.
Autor i librit "Anuluesit e Islamit": Shejh Muhammed Ibn
Abdul’Uehab (Allahu e mëshiroftë)
Shpjeguesi i librit: Shejh Ali Hudejri (Allahu e liroftë)
Përkthyesi: Ebu Kaswara elAlbani (Allahu e mëshiroftë)
Home Unlabelled Anuluesit (prishësit) e Islamit.
Subscribe to:
Post Comments
(
Atom
)
Post a Comment